AM-körkort (moped)

Moped klass I - AM-körkort

• Konstruerad för högst 45km/h
  • Måste vara registrerad och ha registreringsskylt
  • Måste vara minst trafikförsäkrad
  • Får ej köras på cykelbanor

För att få lov att köra en Moped klass I måste du ha ett AM-körkort!

Första steget till att ta ditt AM körkort är att ansöka om körkortstillstånd för grupp 1 på trafikverkets hemsida: https://transportstyrelsen.se/sv/Blanketter/Vag/korkort/privatperson/ansok-om-korkortstillstand-grupp-i/  I samband med detta behöver man göra ett syntest. Du kan komma hit till oss på trafikskolan under våra öppettider för att göra syntestet. Är du elev hos oss är det gratis, annars kostar det 200kr.

Vår AM kurs är en intensivkurs som är två till tre dagar. Kursen äger rum på Ljungbyheds motorbana. Trafikskolan bjuder på frukost, lunch och fika under utbildningsdag 1 & 2.
Första kursdagen innehåller teorilektioner och bankörning i grupp.
Andra kursdagen innehåller teorilektioner och körning i trafik. Oftast räcker ett körlektionstillfälle, men det kan behöva kompletteras med fler, de ingår ej i priset.
Under tiden som du inte är bokad på lektion, sitter du och läser teori.
​​​​​​​
När läraren har godkänt din trafiklektion och du har gjort hela körkortsteorin samt dina 10 godkända slutprov på TrafikskolaOnline så är det bara sista delen kvar – teoriprovet på Trafikverket. För att kunna göra teoriprovet måste du har fyllt 15 år.
Vi hjälper dig med bokning utav både utbildningen och teoriprovet.
När du har ett godkänt teoriprov har du ditt AM kort!

Hör av dig till oss på info@klippanstrafikskola.se eller ring oss på 0435-13080 så hjälper vi dig boka din utbildning! Det går också bra att boka via vår e-handel.

Kursavgift 4900kr

(i kursavgiften ingår TrafikskolaOnline med dataprov samt böcker, teoriundervisning, körning i trafik och körning på manöverbana)

OBS!!! Trafikverkets avgifter för kunskapsprovet ingår INTE i kursen!
Kommande AM-kurser:

*V.18: Fredag - Söndag 3-5/5  FULLBOKAD!
*V.22: Fredag - Söndag 31/5-2/6
*V.25: Måndag - Onsdag 17-19/6
*V.28: Måndag - Onsdag 8-10/7
*V.32: Måndag - Onsdag 5-7/8
*V.35: Fredag - Söndag 30/8-1/9
*V.40: Fredag - Söndag 4-6/10
*V.44: Onsdag - Fredag 30/10-1/11
*V.47: Fredag - Söndag 22/11-24/11
​​​​​​​*V.50: Fredag - Söndag 13/12-15/12
​​​​​​​
Alla veckor finns på e-handeln för bokning.